anglarnassmatofflor

Alla inlägg under april 2013

Av Tina - 29 april 2013 09:15

v.29-34

Veckorna och dagarna tickar på, tycker det går rätt snabbt. Men jag gör ju inte så mycket mer än tar det cool-lugnt. Ligger mest nerbäddad och flyttar mig endast nödvändiga stunder. Blir några tripper till stan för besök hos MVC och passa på att fika med vännerna.

Tar några promenader med kryckorna ibland, bara för att komma ut. Så gör jag mina övningar som sjukgymnasten gav mig. Håller fogarna i schack i varje fall. Men jag har ändå ont dagligen och nätterna börjar bli värst. Sover inte mycket alls. Magen är stor, och jag har svårt att hitta skön position (eftersom jag annars jämt sover på mage, och det är ju omöjligt nu!) och så gör fogarna så grymt ont oavsett position. Har fått tagit värktabletter innan läggdags senaste veckorna...

Men magen är stor och rund och fin och jag börjar inse att det inte är så långt kvar allteftersom veckorna passerar.

Tänk att den här lilla därinne snart kommer kika ut!

 

 

 Foglossningsbältet på... / Magen i v.35 / Magen i v. 31

 

 

v.35

Besök hos BM idag och lillskruttan ligger fixerad med huvudet neråt! (glad att slippa vändningsförsök!) Så nu är det bara att vänta ut de sista veckorna! Tänk snart har vi tre småkottar! Försöker fortfarande förstå hur man ska hålla reda på tre stycken! 

Har börjat gruva mig lite inför förlossningen. Inte för själva förlossningen för den längtar jag till på något knasigt sätt. Tycker det är fascinerande att kroppen kan gå igenom en sån procedur själv. Och jag vill kämpa för att få ut lillasyster allt jag kan och vara med om den där känslan igen när man omsluter sig helt i värkarbetet och hela kroppen jobbar. Man tappar liksom egenkontrollen av kroppens egenarbete i det hela. En mäktig känsla tycker jag!

Det jag grämer mig för är att något ska gå tok. Att jag inte ska få föda vaginalt och kämpa som jag vill, att det ska bli kejsarsnitt eller något annat!

Men längtan är större än oron, så jag känner mig rätt lugn. Det ordnar sig ju på något sätt ändå.

 

 

Trött men uppiffad jag på väg till BM.

 

Har köpt en vit liggdel till Emmaljunga-vagnen, så nu får jag äntligen en vit vagn till min lilla bebis! (Har alltid velat ha en vit vagn, för det är så fint)

Och så köpte vi grannens babyskydd för en liten peng, så vi kan ha ett skydd i varje bil!

 

Av Tina - 10 april 2013 15:30

Såhär kan man också ha ett foglossningsbälte, tycker Algot!

 

 

Av Tina - 5 april 2013 15:30

 

Solen skiner, vårjackan är på och vantar och mössa lämnade hemma! *vårkänsla*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards